13 Mayıs 2007

Çay Kurabiyesi



Çay yer misiniz?? :)) Bu kurabiye benim misafirlerime sıkça yaptığım bir ikram. Ancak şöyle bir durum var tadına bakılıp "Hımm ne kurabiyesi bu?" dendikten sonra açıklıyorum en ana malzemeyi. (Bazen evet "niyuhuhuha çay kurabiyesi çay yedin sen şimdi" şeklinde de olabiliyor tabi bu açıklama )

Malzemeler:

1 Portakal Kabuğu

1 Limon Kabuğu

125 gr Margarin

1 Su Bardağı Pudra Şekeri

1 Yumurta

2 Yemek Kaşığı Kuru Çay

1/2 Su Bardağı Damla Çikolata

2 Su Bardağı Un

Tüm malzemeleri sıralamaya göre robottan geçirerek elde ettiğimiz ele yapışan hamurumuzu kaşık yardımıyla yada el yordamıyla şekillendirip 180 / 20 dk fırınlıyoruz Bu ölçülerle ceviz büyüklüğünde 25/30 adetlik kurabiye elde edilebiliyor.

İlgilenenler için tarifin orjinali burada Afiyet Olsun :))

16 yorum:

Zerrin dedi ki...

Çok değişik bir kurabiye ilk okuduğumda çaylı kekteki gibi demlenmiş çay aklıma geldi ama öyle değilmiş...Ellerine sağlık..

ebrulitatlar dedi ki...

Kurabiye çok değişik geldi tadını merak ettim, çay tadı geliyorumu yerken acaba, ellerine sağlık, sevgiler..

Burcu dedi ki...

Zerrin gerçekten değişik bir kurabiye bu ziyaretin ve yorumun için teşekkürler :))
Ebru çay portakal, limon kabuğu ve çikolatayla buluşunca hoş bir aromatik tad veriyor denemeni tavisye ederim :))
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Burcu merak ettim ben şimdi bu kurabiyenin tadını. Bu ara deneyemeyeceğim de ne olacak hım söyle bakalım :))
Ellerine sağlık. Eminim çok güzeldir.
Sevgiler,

Burcu dedi ki...

Burçin biliyorum müthiş bir yoğunluk içindesin ama bu kurabiye robotta yapıldığı için 15 dk da fırına veriyosun 20 dk pişme süresi e robotun parçalarını da bulaşık makinası yıkarsa...
Vakit darlığında bir çeşit daha olsun diyenler için biçilmiş kaftan
E tadilat düğün telaşı dersen hemmen yapıp yollayabilirim :))
Sevgiler

damak tadı dedi ki...

Harika bir lezzet olmuş Burcu'cuğum,ellerine sağlık canım.
Aslında hemen deneyip tadına bakmak gerek bence..))

Anneler gününü gecikmeli olarak kutluyorum canım.

Güzel bir haftan olsun.

Sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Selam,
kurabiye çok güzel görünüyor ellrine sağlık. sevgiler

zerrin - misss dedi ki...

Merhaba Burcu,

nefis bir kurabiye olmuş. Ben de çay yanında yenen kurabiye anlamında çay kurabiyesi dendiğini düşünmüştüm. İçinde çay olması çok ilginç

Mutlaka bu tarifi deneyeceğim. ENfes görünüyor...

Ellerine sağlık.

sevgilerr

Pastacı Kız dedi ki...

merhaba çaylı kurabiyeyi ilk kez duyuyorum çok değişik bir tarif ellerinize sağlık tadını merak ettim denemek gerek sevgiler.

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba burcu
taktiğini sevdim
kandırıkcılık :):):)
severim kandırıkcılığı
çoğu arkadaş gibi bende çayla yapılan kurabiye duydum ama şaşırmadım
ellerine sağlık bundan sonra "çay yer misiniz?" diye soranlara karşı dikkatli olucam he he he
sevgiler

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba yine ben
diğer yorumda adresi yanlış kodlamışım
pardon :)

serap uzun dedi ki...

Burcu hanim,bencede cok degisik bir tad olmali kuru cay olmasi.Ellerinize saglik,sizi etkinlikten buldum iyiki buldum.

Sevgilerimle.

süheyla dedi ki...

çok ilginç,kurabiyede kuru çay ilk kez duydum,pek bilinen bir çaylı kek vardır ama onda da kuru çay kullanılmaz..ellerine sağlık.selamlar.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım..Selamlar....

Selen dedi ki...

Merhaba Burcu,
Ben de çay yer misiniz ile ne kastedildi acab diyordum :) ellerine sağlık ilginç bir kurabiye olmuş. Sevgiler

belgin dedi ki...

merhaba, çaylı kurabiyeyi ilk kez duydum, tadı nasıldır diye de merak ettim doğrusu, denemek gerek, sevgiler