25 Mayıs 2007

Kalbim Çikolatol

Pasta aleminde Emel Başdoğan'ın kakaolu ıslak pandispanyasını tek geçerim :))
Kalpli kalıbım için yarı ölçüyle yaparken malzemeleri gr ölçeğinden bardak ölçeğine çekmeye çalıştım küçük boy bir pasta için şu şekilde yapılabilir
3 Yumurta (Ak ve sarısı ayrılmış)
1/2 Su bardağından bir-iki pakmak eksik toz şeker
1/4 Çay Bardağı Portakal Suyu
1/2 Su Bardağından bir-iki parmak fazla un
1 Paket 25 gr lık Kakao
Şekerin yarısı ile yumurta akını kar kıvamında çırptıktan sonra yumurta sarısı ile toz şekerin diğer yarısını çırpalım şekerli yumurta sarılarımız renk değiştirince portakal suyunu da ilave edip tekrar çırpalım
Un ve kakaoyu bir kapta eleyip hazırlayalım
Tahta kaşığımızı alıp yumurta akı karışımına önce yumurta sarısı karışımını sonra un kakao karışımını ekleyerek nazik hareketlerle harmanlayalım 180 derecede pişirelim
Çok leziz pandispanyamız hazır (bir gün önceden hazırlayıp steç filme sarılı dinlendirilmesinde fayda var)
Krema olarak ben yine 1 pk çiğ krema ve 3 çorba kaşığı şekerin çırpılmasından oluşan formülasyonu kullandım Ara kata muz dilimleri yerleştirdim (ımmm)
Keki yumurta fırçasını alet ederek sütle ıslattım
Ve tüm yüzeylerini rendelenmiş kuvertür çikolata ile kapladım Sağa sola bulaşmadan nasıl böylesi kaplandı ki diyecek olursanız buraya bir bakın derim :)))
Afiyetler Olsun :))

8 yorum:

HULYA dedi ki...

Burcu'cuğum,
en nihayet bilgisayarımdaki sorunu giderdim de arkadaşlara yorum bırakabiliyorum.Bu arada çok nefis şeyler hazırlamışsın.Özellikle tamir setine bayıldım.Kızlar için neler var acaba?Pastan ise gerçekten çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.İyi hafta sonları diliyorum.Sevgiler

cocuktancocuk dedi ki...

selamlar cok guzel seyler hazırlamıssınız.

sevgiler

Nalan Kaplan dedi ki...

Nefis olmuş Burcucuğum ellerine sağlık !sevgiler...

yusufun annesi dedi ki...

Burcu yeniden merhaba,
Bu tarifin birebir ölçüsü 26 cmlik kelepçeli kalıba yeterli olur mu acaba?Senin kalp kalıbın çok mu küçüktü?Hafta sonu için aldığım bir sipariş için bu pandispanyayı denemek istiyorum.Bir de kremayı pudra şekerimi yoksa toz şekerlemi çırpmak lazım?Yardımcı olursan çok sevinirim.Sevgiler:) Şebnem

Burcu dedi ki...

Şebnem benim kalbım küçük bir kalıptı 26 cm lik için iki katı ölçek yani 6 yumurta... şeklinde yapabilirsin
Krema için her iki şeker versiyonunu da kullandım pudra şeker daha hafif bir lezzet bıraktı toz şeker az biraz daha yoğun şeker lezzeti verdi vanilya da eklendiğinde lezzet daha da güzelleşiyor en beğendiğim sonuç pudra şeker+vanilyalı versiyonu bu kremanın sertliğini ise çırpma sürenle ayarlayabilirsin
Önceden hazırlayıp buzdolabında bekletecek olursan pandsipanya yumuşak dokusunu jilet gibi bir görüntüye bırakıyor sadece bir gün önceden hazırlarsan da yine kolay kesilen ama daha yumuşak dokulu bir pandispanya oluyor

yusufun annesi dedi ki...

Çok teşekkürler Burcu'cuğum!Deneyip sonucu sana da bildireceğim.:)

SelServis dedi ki...

Ellerine sağlık Burcu. Ben bu pandispanyayı ilk denememde tam bir fiyaskoyla sonuçlandı. Artık cesaret edemiyori um. Senin bu sözlerinden sonra malzemeleri bir kez daha riske atsammı acaba diye düşünüyorum.

Burcu dedi ki...

Selda bence yarım ölçü de olsa tekrar dene mutlaka ben çok lezzetli buluyorum bu pandispanyayı kolay krema ve muzla birlikte nefis birşey çıkmıştı ortaya :))
Sevgiler...