18 Mayıs 2007

Kurabiye Ye # 22 Mısır Gevrekli Kurabiye

MISIR GEVREKLİ KURABİYE

Emekleyen blogumun ilk etkinliği... :)) Etkinliğimizin ev sahibi Yemek Şenliği
Konu çok benlik olunca kaptırıp kendimi hafta boyunca kurabiye yaptım Ancak en severek yaptığım ve lezzetine en güvendiğim kurabiyemi sona sakladım :)) Tarifi Sofra Dergisinin eski tarihli bir yılbaşı sayısında görüp not aldığımdan bu yana pek çok kereler yaptım İlk başlarda pişerken yayılan süslenmeye üşenilen ecüş bücüşler bile lezzet anlamında büyük rağbet görüyordu :)) Bazen diyorum ki yaşlanıp bir babane olduğumda da torunlarıma hala bu kurabiyelerden yapıyor olacağım:)))) Kurabiye anlamında üstüne lezzet tanımazmışım gibi geliyor :)))
Malzemeler Ve Yapılış
1/3 Su Bardağı bitter damla çikolata
1/2 Su Bardağı Kuru Üzüm
1/3 Su Bardağı İnce Ceviz
1 Tatlı Kaşığı Portakal Kabuğu Rendesi
Tüm bu malzemeleri bir kapta hazır edip harmanlayalım
125 gr Yumuşamış Margarin
1/3 Su Bardağı Toz Şeker
1 Yumurta (Oda Isısında)
Önce yumuşamış margarinimizi toz şekerle krema kıvamına gelene dek sabırla mikserle çırpalım ardından yumurtayı ilave ederek homojen bir karışım elde edelim
1 Su Bardağı Elenmiş Un
1 Tatlı Kaşığı Kabartma Tozu
Metal bir kaşıkla un ve kabartma tozu karışımını bir önceki adımda hazırladığımız homejen margarinli karışıma yedirelim Ardından Çikolata kuru üzüm ince ceviz portakal kabuğu rendesi karışımını da ekleyerek yine metal kaşığımızla homojen ele yapışan hamurumuzu oluşturalım
2 Su Bardağı Ufalanmış Mısır Gevreğini geniş bi kaba alıp hamurumuzdan elde ettiğimiz fındık ceviz arası büyüklükteki toplarımızı mısır gevreğinde yuvarlayalım Kurabiyelerin tüm yüzeyleri mısır gevreğiyle kaplanmış olmalı (Bu ölçülerle 20/25 adetlik kurabiye elde etmek mümkün)
180 Derecede ısıttığımız fırında altın sarısı renk alana dek pişirelim Pişer pişmez fırın ızgarası üstüne alıp soğutalım
Soğumuş kurabiyelerimizi benmaride erittiğimiz bitter çikolata ile çizgiler çekerek süsleyelim
Afiyetle yiyelim :)))

11 yorum:

Nurten dedi ki...

Eline sağlık Burcu kurabiyeler çok lezzetli görünüyor. Denemek lazım ;)

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Burcu,
babane oluncaya kadar pişirebileceğin bir kurabiyenin olması ne güzel :) Ömürlük tarif desene! :) Sanırım ben o kurabiyemi bulamadım daha! Çok tarif yapıp çok farklı lezzetlerden tatmam lazım, bunlardan biride seninkisi olsun. İlk etkinliğin hayırlı uğurlu ola!
Ellerine sağlık canim
sevgilerle

aslı dedi ki...

Burcu'cum senin kurabiyelerinde mükemmel harika görünüyorlar canım ellerine sağlık.....sevgiler...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Burcu'cuğum ellerine sağlık. Kurabiyeler nefis görünüyor. Ben yapamadım bu sefer eski tarifle katılıyorum. Şimdi blogları gezerken öyle özendim ki dağınık ve karışıkta olsa mutfağa girip yapasım geldi. :)
Sevgiler,

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Burcu,
Ellerine saglik, bilmedigim bir tarif, cok guzel gorunuyor. Iyi hafatalar diliyorum.

sevdamavisi dedi ki...

Burcucuğum,
çok farklı ve güzel olmuş kurabiyelerin ellerine sağlık. daha önce denemediğim bir tarif tadını merak ettim. sevgiler

Nalan Kaplan dedi ki...

Sevgili Burcu mısır gevreğini çok seven iki çocuk olunca bu kurabiyeleride yapğmak şart oldu desene çok güzel görünüyorlar çok beğendim ,eline sağlık.Bu arada siteni yeni keşfettim ve seni linklerime ekledim iznin olursa :) banada beklerim sevgiler...

Zerrin dedi ki...

merhaba burcu kurabiyelerin etkinliğe yakışacak kadar güzel ve hoş olmuş ellerine sağlık...

damak tadı dedi ki...

Sevgili Burcu,
İlk etkinliğin hayırlı olsun.
Güzel tarifler bulunca bende tıpkı senin gibi düşünüyorum.))Senin kurabiyelerinde çok nefis ve lezzetli gözüküyorlar.(hemen not ettim tarifi)Ellerine sağlık canım.

Sevgiler.
Gül

kamiş dedi ki...

Burcu'cuğum, çok üzel olmuş kurabişler, iyi fikir olmuş, ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

ben yedim sen yaptıkça yemeye devam edeceğim.nefis bir şey.ellerine sağlık.
kıvanç