17 Haziran 2007

TGŞGL


Açılım : Tacın Gizemli Şehrinin Gizemli Lezzeti
Nam-ı diğer "Amasya Çöreği"
Aslında "Galip Ustanın Çöreği"
İnanır mısınız ben hiç çörek yapmadım. Çünkü gerekmedi :)) Ömrümün çoğunu Tacın Gizemli Şehrinde geçirdiğimden; bizim oralarda kabul sofrası, açılış, davet akla ne gelirse bu çörekten ikram edildiğinden olsa gerek... En damakta haliyle sabaha bayram çöreğidir esasen:))
Ferhat ile Şirin efsanesinden yada Kurtuluş Savaşındaki öneminden ziyade Osmanlı'da Şehzadelere okulluk ettiğinden olsa gerek şehrin taca uzanan gizemi...
Çöreğin gizemi ise Galip Usta'da. Babadan oğula geçen bu tarifin sırrını aile dışında bilen yok.Öyle canınız çektiğinde hemen gidip alma şansınız da her zaman yoktur. Galip Usta kaliteyi bozmamak adına sınırlı üretim yapar. Sipariş dışı hazırlananlar da kısa sürede tükenir.Resimde görülen uzun çöreklerin adı "Poğaça" Resmin içinde resim olanlarsa "Çörek" diye adlandırılıyor.

11 yorum:

Acemi Şef dedi ki...

Hay Allah! Şimdi ağzımın akan suyunu nasıl dindireyim ben? Tez zamanda Galip Ustadan öğrenile!!! Hakkaten vermez mi sırrını?

Burcu dedi ki...

Esra vermeezz hatta yaparken bile görünmez :)) Bir nohut mayası derler ya onu da deneyip lezzeti tutturabilen olmadı. Amasya'da farklı yerler de bu çöreği yapmaya çalışır ama Galip Usta'nınkinin yerini tutmaz Dilersen bir Amasya'ya gittiğimde alıp yollayabilirim sana seve seve :))

yusufun annesi dedi ki...

Burcucuğum hani bana, hani bana?:))
İyi haftalar.
Kuntere öpücükler:))

Burcu dedi ki...

:)) Ne demek Şebnemcim iste yeter ki :))
İyi haftalar...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Offff çok güzel görünüyor ama. Nasıl canım istedi şimdi.
Burcu ben de istiyorum bu nefis şeylerden. :))))

damak tadı dedi ki...

Sevgili Burcu,
Kardeşimin eşi aslen Amasya'lı..Gerçi orada çok fazla yaşamasalarda bazı zamanlar köydeki evlerine uğrarlar.Sanırım öyle zamanlardan birinde bu çöreklerden bizlere getirmişti.Üzerlerinden 1-2 gün geçmesine rağmen fırında ısıttığımız halde tadından pek fazla bişey katbetmemişti.))
Paylaşımların için teşekkürler.Şimdi hemen Birsen'e hatırlatayım belki oradan kargo yaptırır.)))

Sevgiler.

sevdamavisi dedi ki...

Burcu,
harika görünüyor çörek. bu kadar kaliteli üreten ve bundan tavis vermeyen insanlara bayılıyorum. hem işine saygısından hem de insanlara ve işini sevmesinden sanırım. ne mutlu hala böyle insanlar var. bizimle tanıştırman da çok güzel. sevgiler

Eda dedi ki...

Kokusu burnuma geldi sanki...Nefis görünüyor. Amasya'ya bir kez gittim, şimdi bundan haberdar ettiğin için teşekkürler, bir daha gidersem mutlaka uğramak üzere not aldım...
Sevgiler
Eda

Burcu dedi ki...

Burçin'cim aklımdasın ;))
Gül evet tazeliğini çok çabuk kaybetmiyor hatta ben buzlukta bile muhafaza edip acil durumlarda çıkarıp hemen ısıtıyorum ;))
Sevda keşke lezzet olarak ta teker teker tanıştırma şansım olsa :))
Eda gidersen kirazını, bamyasını, elmasını da unutma Amasyanın Hatta gidersen yakınlardayım beni de unutma ;))
Sevgiler...

halide yörgüç dedi ki...

Ben de o fırının önünden az geçmedim.Bloklarda Amasya dan kimse varmı diye bakarken sizin bloğunuzu gördüm nihayet buldum dedim.Bende gurbette bir Amasyalı olarak memleketimin herşeyini çok özlüyorum.Sizin yazınızı görünce çocukluğuma Amasyaya gidiverdim,Mustafabey Hamamının arkasındaki çörekçi amcamızın çörekleri yurt dışına bile gidiyor.Gerçekten tarifsiz bir lezzet.Kızı Özlem benim liseden devre arkadaşım.Bende bazen babamdan istiyorum kargoyla gönderiyorlar.

Adsız dedi ki...

merhaba bende amasyalıyım.sizi bugün keşfettim.izmirde yaşıyorum.memleketimin bu güzel lezzetini paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.gerçekten enfes bir tat daha dün yaptım.Ama maalesef diyetteyim sadece ucundan tattım.EŞİM ve çocuklar silip süpürdüler.SEVGİYLE KALIN...