18 Temmuz 2007

Lezzet Cheesecake

Bilmezdim Cheesecake'nin bu kadar güzel,
Malzemelerinse kifayetsiz olduğunu...
Evet yine cheesecake yaptım :))) Pişirilmeden yapılanlarından ;))
Tarif Lezzet dergisi Haziran sayısındaki Kirazlı Cheesecake. Kirazın katkısı süsleme anlamında olunca tarifte devredışı kaldı. Bu aslında beyaz çikolatalı meyve soslu Lezzet Cheesecake'si oldu. Bir kaç yerde daha değişiklikler yaptım. Kendi yaptığım haliyle bir anlatayım...
Taban dolgusu için: 1,5 Paket Eti Burçak'ı robotta unlaştırıp, 100 gr erimiş tereyağı ve 3 kaşık toz şekerle yoğurup 22 cm lik kelepçeli kalıbın tabanına bastırarak yerleştirdim. İlk defa tabana yağlı kağıt yerleştirip kelepçeyi öyle kapattım. Sonra yanlardaki fazla yağlı kağıt parçalarını kestim. Hazır olduğunda servis tabağına almak çok kolay oldu. 175 Derecede 8 dk fırınladım ve soğuması için serin ortamda bekelettim. (Yaz günü zor ortamlar...)
Cheese kısmı için:
1 Çay bardağı sütü ısıttım üzerine 100 gr beyaz çikolata parçacığı (ben fildişi kuvertürüme kıydım bu noktada) ekleyip eriyene kadar karıştırdım. Sonra 1 paket şekerli vanilin ilavesinin ardından da 1/2 paket tart jöle ilavesiyle homojen olana dek karıştırdım. Başka kaba alıp karıştırmakta fayda var bu noktada. Pek çabuk oda ısısına geçişi kolaylaştırmak, bulaşık popülasyonunu da artırmak için :P
2 Paket labne peynirini önce kremamsı olana dek sonra 1 çay bardağı toz şeker ilavesi ile homojen olana dek çırptım. 1 Paket çiğ kremayı da azar azar ilave ederek karıştırmaya devam ettim. Ardından beyaz çikolatalı karışımı da ilave ettim.
Cheese karışımını kelepçeli kalıba döküp buzdolabında biraz soğuttuktan sonra hazır meyve sosunun yarım paketini 1 çay bardağı vişne suyu ile hazırlayıp enjektör yardımıyla süsledim ve bir gece buzdolabında beklettikten sonra servis yaptım. (Kahvaltıda :)) Pişmeyen cheesecakelerin servisini seri yapmakta fayda var galiba çünkü ne kadar kalıplaşsa da katman sıcak koşullarda bir parça mayışıveriyor.
İşte bu da dilim görüntüsü. Fotoğraflar sabah güneşinin huzurunda çekildi.

Son olarak kişisel bir mesajım var Sn. Stephen King'e
"Yazdığın son kitap şu an elimde
Okuyup tırsıyorum her kelimede
Demek ki özü gerilimmiş
Adı Bir Aşk Hikayesi'yse de..."

25 yorum:

cafe gusto dedi ki...

Merhaba
Pişirilmeyen cheesecake tadı harika oluyor.Eminim ki bu cheesecake de mükemmel olmuştur.Ellerine sağlık
Sevgilerimle....

Evcilik Lezzetler dedi ki...

A Serpil inanmıyorum ben de tam şimdi senden geliyorum
Aynı anda yorumlaşmışız :)))
Teşekkür ederim bu arada yorumuna :)))
Sevgiler...

PASTARDA - Burçin Atmaca dedi ki...

Beyaz çikolata ve cheesecake denince hiç durup düşünmeye gerek yok walla.
Sabah sabah olmuyo böyle Burcucum...Madem yaptın göndersende sabah kahvesini kuru kuruya içmesek.
Bende sabah kahvaltıda böyle şeyleri yiyen bir tek benim sanırdım.Demek ki yalnız değilmişim :)

damak tadı dedi ki...

Canım,harika olmuş ellerine sağlık..Ben her türlüsünü çok seviyorum C.keklerin..))Seninkisi ise inan harika görünüyor canım..

Afiyetler olsun.

Selen dedi ki...

Burcumik yine döktürmüşsün yahu.. Ne yapacağız biz senin bu enfes tariflerinle? Sen sakın buralara gelme yoksa benim rejim yalan olur :))
Canım ellerine sağlık. Senin versiyonun daha güzel olmuş bence. Harikasın, öpüyorum

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

En sonunda bana da cheesecake yaptıracaksın. Gelip gelip imrenip gidiyorum kös kös. Muhteşem görünüyor. Tadını çok merak ettim. Çok güzel olduğuna eminim soğuk soğuk.
Ellerine sağlık Burcu'cuğum.
Sevgiler,

Duygu dedi ki...

Merhaba Burcu
Tesekkurler:)
woww Cheesecake super!!! gozukuyor yaa.Pisirmem lazim bu tarifi.
Nutmegin turkcesi muskat. Kucuk hindistan cevizi gibi. Eger bulamazsan hindistan cevizi rendesi kullan.Turkiye'deyken ben oyle yapiyordum;))Tesekkurler yorumun icin.
sevgiler

Aylin'in Pastaları dedi ki...

Burcu'cuğum,
çok güzel görünüyor cheesecake'in. Eminim tadı da öyledir. Bu arada marshmallow tarifini deneyeceğim...
Sevgiler,

gülriz dedi ki...

Burcucuğum takılmışız bu aralar cheesecake'e; arka arkaya döktürüyoruz maşallah. Eliniz kolunuz dert görmesin efenim de böyle bizim ağzımızın sularını akıtmaya devam ediniz :))))) Bu arada Tokattan İstanbula cheesecake istenmez değil mi???? Yüzsüzlüğe bak :)))) Sevgiler kocaman kocaman

HULYA dedi ki...

Burcu'cuğum,
Tatilden yeni döndüm ayağımın tozuyla arkadaşların bloglarını gezmeye başladım.Cheesecake dedin beni kalbimden vurdun.Ben yapmaya da yemeye de doyamıyorum cheesecakeleri.Seninki de nefis görünüyor özellikle de şu dilim fotoğrafını neredeyse bir çatal uzatıp alacaktım oradan.Ellerine sağlık canım:-))

gwen dedi ki...

Hello,

I would like to know how do you find time to bake and cook when working full time, being a mom and wife??? How old is your children? How many hours per week do you work? Do you have family helping you? I really would like to know how this works for you - I know Turkish sweets take time to prepare.

Regards, Gwen

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Burçiin bu sabahın kahvaltısına yetişir mi ki acep?? Sevgiler:))
Gül teşekkür ederim :) çok zarifsin :) Sevgiler..
Selen teşekkür ederim :)) Oraya gelirsem de benim p.tesiye denk getirmeye çalışayım ben en iyisi :))
Burçin yap valla ama bir kez yaptıktan sonra pek durduramadım ben kendimi bağımlılık mı yapıyordur nedir :)) Sevgiler...
Duygu hah muskat bildim onu:)) Teşekkürler yorumuna Sevgiler...
Ayliin sanal hocam şeref duyarım denersen :)) Sevgiler...
Gülriiiz istenir istenir neler istiyorlar benden İstanbuldaki kitlem bir bilsen :)) İstenir de yollanmaz bir durum oluyo gerçi sonuçta :)) Sevgiler...
Hülya hoşgeldin :)) Bende de var bir cheesecake doyumsuzluğu sonu nereye varacak bilinmez :)) Sevgiler...

PASTARDA dedi ki...

Burcuuuu acil yardıma ihtiyacım var..Sanırım benim blog şablonumla seninki aynı..Hakkımda-kategoriker vs gibi öğeleri eklediğimiz kenara daha fazla öğe eklemek istiyorum ama şablon kısmında benim aktif hale getirdiğim 4 eklentiden başka eklenti yapacak yer gözükmüyor..sen nasıl ekledin..HELP PLEASE !! İMDATTTTT

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

sitenizdeki tüm lezzetler özenle yapılmış ellerinize sağlık,sevgiler,Hilal

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hello Gwen
My son is 5 years old and I’m a chemist in public, working 40 hours in a week.
I have a maid at home. Working in kitchen is meditation for me and blog is my hobby. Cooking and sharing is very cheerfull for me.
Regards...

SelServis dedi ki...

Ellerine sağlık Burcu buda çok güzel ve lezzetli bugünlerde nasıl canım cheescake istiyor. Ama doğum günü mevsimiz var bu ara pasta yapmakdan diğerlerini yapmaya fırsat kalmıyor. Sevgiler..

yusufun annesi dedi ki...

Ben neler kaçırmışım şu iki günde allahım:))Burcu bu ne?Nasıl bir güzellik?Bak şimdi yine ağzım sulandı:))

Duygu dedi ki...

Merhaba Burcu
Ne tesaduf! Belki benim tarif isine yarar;) Veznecilerdeydi okul.
sevgiler

gwen dedi ki...

Hello,

I've just informed my husband that I wish for a maid ;)! I told him it would save headaches. I have a nursing 3 month old, working 40hrs as an Analyst and having hard times just thinking about what to cook for dinner yet alone sweets! My husband is Turkish and I feel bad that I'm unable to cook Turkish sweets. I somewhat get ideas from blogs like yours. I like your cake decorations are those handmade? Thank you for sharing...

Eda dedi ki...

Yine döktürmüşsün canımcığım...Bu arada başta ve sonda iki güzel şarkıyı da hafızamda canlandırdın. Hele sondaki Zerrin Özer'den dinleyesim geldi...
Cheesecake soğuk soğuk ne güzel gitmiştir, ama ben burçağı tek başına da çok severim, içinde o olduğuna göre lezzet süper olmalı...
Sevgiler...

Tatil ve Otel dedi ki...

Merhaba sağlıklı, mutlu ve çok iyi bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

Duygu dedi ki...

TESEKKURLER.OYLE COK AHIM SAHIM DEGILLER AMA LIFLI OLDUKLARINDAN SEVIYORUM...
YAKLASIK 3 SENE OLDU BITIRELI 5 SENE OGRENIMDEN SONRA...HAYAT ISTE SIMDI BURALARDAYIM.
SEVGILER

fidaneli dedi ki...

slmm..ellerinize sağlık...kimse ınanmayabilir belki ama ben henüzz cheesecakee yemedim, yapmadım, yapmayı da dusunduğum birsey değildi acıkcası:)) ama sanırım kendımı daha fazla tutamayacağımmmm......
sevgilerr
fidan

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hilal teşekkür ederim :))
Selda kimbilir ne eser pastalar yapacaksın, şimiden kolay gelsin :))
Şebnem çok teşekkür ederim. Seni birgün buralarda ağırlayabilmeyi çokk isterdim arkadaşım :))
Duygu cookieslerin hala aklımda gel gör ki milföy pasta sollayıverdi :))
Eda çok teşekkür ederim arkadaşım. Bu etiburçak denen lezzet-ül ikram tereyağla birleşip tabana serilince labne sevmez kocama bol labneli peykeki yediriverdi:)) Şşşt hala farkında değil, aramızda ;))
Tatil ve otel teşekkür ederim. Adın da pek güzelmiş :)))
Duygu matematik bölümünü 4 senede tamamlayabileni hiç duymadım :)) Ben hala çok özlüyorum İstanbul'umu...
Fidan aynen ben de kısa süre öncesine kadar tatmamıştım. Yememek ayıp değil, yapmamak ayıp dedim kendime birgün :)) Gerisi de geliyor bakalım :))

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hello, thanks for your comments. Yes these are hand made:):):).
Note : I don't know English, if you can please write Turkish.

Best Regards