02 Eylül 2007

Kevgir 2. Sayıda...

Kevgir'in 2. sayısı için misafir blogcu olarak iki tarif te ben hazırladım. Duramadım bir de kekin öyküsünü kendimce anlattım :))
"Üzümlü Mısırunlu Kek" tarifine Kevgir'in "Çay Saati Önerileri" bölümünden, "Kaşarlı Muffin" tarifinine ise "Çeşit Çeşit Muffin" bölümünden ulaşabilirsiniz :))

Kekin Öyküsü
Kekin öyküsü yumurtayı kırmakla başlarmış. Tuzlu çeşitlemeleri hep gölgede kalmış, yumurtayla şeker çırpılmış. Süt yada yoğurt eklenmiş, katı yada sıvı yağla karıştırılmış.Un elenmiş, kabartma tozu yada karbonatla buluşmuş. Karışımda harmanlanmış.Çikolatayla , meyveyle, yemişlerle lezzet katmerlenmiş. Mümkünse fırın önceden ısıtılmış, ayarlanabiliyorsa 180 derecede çiğliğinden kurtulmuş. Kendi kabardıkça kokusuyla iştahları da kabartmış.
Bir çoğumuzun da mutfak maceraları kek yapımıyla başlar. Acemi işi o kek muhakkak çok kabarır ve her derde devadır. Söylendiğine göre; yiyen büyüklerin baş, diş ağrılarına iyi gelir.
Kimilerinde kek kendine ölçek bulamaz.Evdeki yumurta ve erzak miktarına göre göz kararı yapıverilir. “Hayriye çayı koy geliyorum” diyene “Gel, gel pek özledimdi. Dur ben de bir kek çırpıvereyim çayın yanına sen gelene kadar” demek adettendir.
Zaman değiştikçe tarifler gezmelerde peçetelerden kıymetli defterlere taşınır olmuş. Eskinin ocakta pişirilen kek kazanlarının yerini önce davul fırınlar sonra ayar ayar fanlı fırınlar almış. Kalıplar da almış nasibini bu değişimden. Fırının tepsisi, borcamlar derken kelepçeli yada şekilli kek kalıplarına dönüşmüş. Başlarda çırpma işlemini çatal üstlenirken sonra çırpma teli derken, görevi mikserler devralmış.
Her daim çırpılmış, çırpılmış karıştırılmış ve erkek kadın demeden yapmakta ve yemekte büyük keyif alınmış. Kek muffin olmuş tekilleşmiş, cupcake olmuş süslenmiş. Lezzetler; Tv, gazeteler, takvim arkaları, kitaplar, internet derken gelişmiş. Velhasıl zaman geçmiş “Kek” hep varolmuş. Okuldan gelince sütün yanında, beş çayında her daim hükmünü sürmüş.

21 yorum:

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

Mrb aynı yerde buluştuk demek ki kekin öyküsü aldı bizi ulaştırdı leziz muffnlerine
ellerine sağlık

Tijen dedi ki...

Sevgili Burcu,
Tatlı mı tatlı siten Mutfakta Zen'in linklerine eklendi.
Bildirmek istedim.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Yeşim teşekkür ederim :))
Aaa Tijen İnaltong! Hoşgeldiniz :)) Sizi burada görmek üstelik sık sık beni ziyaret edeceğinizi bilmek çok sevindirdi beni çoookk :)) Sevgiler...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Burcu'cuğum. İkisi de şahane olmuş.
Sevgiler,

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Burcu
kekin öyküsü yazını çok severek okudum, hatta itiraf ediyorum çok sevdim, birkaç kere okudum:)
Üzümlü mısır unlu kek tarifini de deneyeceğim. Evdekiler mısır unlu tuzlu keklerimi artık yemez oldular, evde ki mısır unu stoğu da tükenmek bilmediğinden, üzümlü mısır unlu kekin derman niteliğinde oldu.

PASTARDA dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun bacımmmm...Meşhur oldunn meşhurrr :)Henüz dergiyi indirip bakamadım ama ayrı bir renk kattığına eminim

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Ellerine sağlık Sevgili Burcu.Kekinin kendisi de öyküsü kadar güzel olmuş ...

Bir Anne dedi ki...

Bu oykuyu okuyunca insanin hemen eline mikseri alip kek yapasi geliyor:) Tesekkurler.

zerrin - misss dedi ki...

Canımın içi Burcucuğum, bizi kırmadın yanımızda bulundun ya bizi çok sevindirdin..

Seni yanaklarından kocaman öpüyorum :)

sımmsıcak sevgiler...

hatice dedi ki...

Harika iki tarifle karşılaştım, ayrıca çok güzel bir hikaye, hepsi için ellerinize sağlık..sevgiler

nino dedi ki...

canim ellerine saglik harika olmuslar hele muffinlere bittim valla :D

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Burcu'cugum,
Ellerine saglik, harika bir tarif vermissin. Ilk firsatda denemeye calisacagim. Sevgiler.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Burçin teşekkür ederim :))
Pınar'cım beğenmene sevindim hele yazıyı beğenmene daha da sevindim :))
Burçin bacı çiçekleri eve yolla demiştim?? :))
HayatkazanSenkepçe teşekkür ederim :))
Nurgül güzel yorumun için teşekkür ederim, çırpsam çırpsam karıştırsam doymuyorum ben de :))
Zerrin teşekkür ederim :)) Zevkti benim için de...
Hatiçe teşekkür ederim aklım hala o tart salkımlarında :))
Nihan teşekkür ederim :))
Aybike teşekkür ederim :))
Kocaman sevgiler....

Eda dedi ki...

Canım ne güzel olmuşlar, ellerine sağlık. Hele kekin öyküsüne bayıldım, çok sıcak geldi yazın, kalemine sağlık.
Sevgiler

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Burcu
Canim ellerine sağlık, iki tarifinde çok güzel keşke hikayeyi burayada ekleseydin, senin sayfandan okusaydim doya doya! :)))
Optm sevgilerle

gülriz dedi ki...

Okudum, okudum. Hem de yüzümde kocaman bir gülümseme ile okudum. Seviyorum ben senin kalemini; neşeyi ve enerjiyi hissediyorum yazdıklarını okudukça. Kocaman sevgiler

Tuba dedi ki...

Merhaba Burcu, extreme tracking'den bana link verdigini gorunce kimmis acaba bu Burcu deyip geldim ve nefis blogunla karsilastim. Ben de seni linklerime ekliyorum canim. Hayirli, ugurlu olsun.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Eda'cım teşekkürler :)) Umarım gün geçtikçe kalem de gelişir de daha güzel yazılar sunabilirim sizlere ;)
Yaman Ayşe ekleyiverdim hemmencecik ;)) Teşekkür ederim
Gülriz :)) teşekkür ederim öyle güzel şeyler söylemişsin ki tıkandım yazacak söz bulamıyorum iyi mi :))
Merhaba Tuba :)) Öyle hoş bir organizasyon yapmıştınız ki imrenmemek, bahsetmemek, o güzel mamalardan denememek imkansızdı ki sizin pencerenizden düya yemeklerine bakmak ta her zaman keyif vermiştir bana :))
Sevgiler...

Selen dedi ki...

Burcumik,
Tarifler nefis, fotoğraflar harika, kekin öyküsüne ise diyecek yok. Öpüyorum

TWIGY dedi ki...

Tebrik ediyorum Burcu ,
Bu güzel tarifleri resmileştirmen ve güzel bir şeye imzanı atman bne güzel başarılarının devamını dilerim. Ben başka bir konuya da değinmek istiyorum eskiden annelerimiz misafirler geldiğinde bir kek , bir börek ve poğaça olurdu değilmi şimdi insan hep değişik şeyler yapmak istiyor ve tadlar ne kadar değişti annelerimizde güzel tarifleri yapardı ama yeni tariflere pek açık değillerdi herhalde ... Siz dostlar sayesinde bende kendimi aşıyorum yavaş yavaş ve dergin benim için çok yararlı olucak teşekkürler ve kucak dolusu sevgiler...

Ceylan dedi ki...

Burcu'cum,
Tanıştığımıza çok sevindim! İyi ki ziyarete gelmişsin, leziz tariflerini takibe aldım! Bakü'den sevgiler!