05 Eylül 2007

Tokat Kebabı

Bu kebabın hakkı bu fotoğraf mı? Değil! Malum makine gitti arşivdeki verilere kaldı anlatımlarım. Fotoğraf çekimi çekirdek ailecek gidilen bir tesisten tek porsiyonluk pozumuz. Çoklu, kilo işi siparişlerde çok şık sunumlarla sık sık evime geldi bu lezzet. Hatta birinde ilk kez konuğum olan arkadaşlara "Aaaa yemeye başladınız mı? Ama ben fotoğraf çekecektim :( " demişliğim bile var. Blogculuk hali işte :))
Tokat'a yerleşmeden önce de Amasya'da yediğim bir kebap çeşdiydi aslında. Amasya'da yenecekse Ali Kaya'da yemekte fayda var ;) Malum "Amasya'nın sağı kaya solu kaya ortasında Ali Kaya" :))
Bu patlıcanı soymalı, tadına doymalı lezzeti yemek bir çırpıda mümkün değil. O kadar efor sarfedip patlıcanları, domatesleri, sarmısakları kabuklarından ayırırken nedense hep doymamışım gibi gelirdi. Geçen zamanla çatal bıçakla ustaca ve keyifle yer oldum.
En tadında patlıcanlar Temmuz sonu ve Ağustos boyunca kebapta yer buluyor. Hatta bu zaman dilimi Tokat Kebabının zamanı olarak nitelendiriliyor. Patlıcan iri iri dilimleniyor, kuyruk yağı basılıyor patlıcana, sonra bir parça som et sonra patates.... Domatesi, sarmısağı, biberi diziliyor şişlere, dikey olarak Tokat Kebabı Ocağında demlene demlene lezzet buluyor. Mükellef bir ikram oluyor.Kuyruk yağı deyince "ıyğh" diyenlerdenseniz ben de öyleydim. Eskiden ;)
Kebabı şehr-i Tokat'ımda yapan pek çok yer var. Küçük esnaf lokantaları, lüks restoranlar, açık alan tesisler... Biz geldiğimizden beri "Yeşil Vadi" ye takılıyoruz. Açık alan, siz keyif yaparken çocukların da severek vakit geçirdikleri bir mekan. Şimdilerde "Seferoğulları" adında yeni bir tesis açılmış ki açan kişilerin soyisminden dolayı bu ismi almış. Daha önce de bahsetmiştim Tokat fıkra gibi bir memleket :)) İlerde "Tellioğulları" tesisi açılacak mı bakalım :))

33 yorum:

cafe gusto dedi ki...

Sevgili Burcu
kebaba bayıldım,Kevgir için yapılanlara bayıldım,gönül dostundan hediyelere bayıldım.Ellerine sağlık ayrıca güle güle kullan.
sevgiler...

Pembeli'nin Mutfağı dedi ki...

Burcucum, çok lezzetli bir kebap eklemişsin!

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Immmhhhh çok lezzetli görünüyor Burcuuuuuu.

zerrin - misss dedi ki...

Burcu, ben senin anlatımına bayıldım... Boşver fotoğrafı :))

Yaa bende istiyorum bu tokat kebabından. insanı baştan çıkaran bir lezzet çok belli. Fotodan da anlattıklarından da ...

Öpüyom seni, tokat kebabını al bir koşu Kıbrıs'a gel bekliyorum Burcum :D

fidaneli dedi ki...

Sanal alemde perçinlenen arkadaşlığımızı , yürekten dostluklara çevirmek istiyoruz. Hiç görmediğimiz gözlerle ; göz göze gelip , bunca zamandır paylaştıklarımızla beraber yoğrulmak istiyoruz. Hem de birbirimiz kadar merak ettiğimiz çocuklarımız ile beraber ! Onlar animatör ile eğlenirken , biz de kurduğumuz sofranın – sohbetin ve dostluğun keyfini çıkaracağız. Menü mü ? Hep beraber oluşturacağız çay davetimizi ..Hepimiz gelirken getirdiğimiz bir çeşit ikramımızla şenlendireceğiz soframızı.. Tarih / Zaman : 27 Ekim 2007 – Cumartesi Saat : 13:00 – 17:00 Yer: 3-ELMA DAVET ve ORGANİZASYON – Çifte havuzlar ‘ Anadolu Yakası / İSTANBUL Ücret : Katılımcı başı 25,00 YTL. * Çocuklar için ek ücret talep edilmeyecektir. Katılmak isteyen arkadaşlar ; gönderiye yorum bırakabileceğiniz gibi , bizlere de mail atabilirsiniz ; Katılmak isteyen arkadaşlar ; lütfen 30.09.2007 tarihine kadar net bilgi versinler. mof_baydar@hotmail.com ( fidaneli-fidan ) burcin.atmaca@gmail.com ( pastarda-burcin) esrakars@gmail.com ( benimutfağım-esra)

SelServis dedi ki...

Burcucum vallahi fotoğrafın hakkını falan bilmem ama buda çok iştah kabartıcı duruyor. Ellerine sağlık. Yalnız şu fotoğraf çekicem muhabbeti gerçekten çok komik oluyor. En çokda eşim muzdarip bu durumdan tam sofraya oturunca dur yeme fotoğraf çekicem :) demelerime içten içe sinirlenmeye başlıyor :)

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

Sevgili Burcu bu kebap çok güzel olmuş ya nasıl da insanın yiyesini getiriyo
görüntü zaten insanı baştan çıkarıyor

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

canım benim;

öncelikle kevgire verdiğin destek için tşkler ve dahası
hiç yemedim ama hep merak etmişimdir tokat kebabını
en azından bir fikrim oldu

sevgiler

PASTARDA dedi ki...

Ben kebabı sevmemmm ammaannn !! Patlıcanı da yiyemem amannnn !!
Kaldım monitörün önündeeeee !!!
Kekim kurabiyem nerelerdeeee !!!

Bilmem anlatabildim mi :)

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Serpil teşekkür ederim, insan bayılttım diye sevinir mi hiç? Ben sevindim işte :)))
Pembeli leezetini bilir misin yoksa :)) Teşekkürler...
Burçin evet bizzati lezzet gerçekten :))
Zrrin'cim kebap yola dayanmaz da ocağını mı alıp gelsem bikoşu :)) Teşekkür ederim...
Fidan'cım demek Anadolu yakasında karar kıldınız hayırlısı, kısmet, ismet...
Selda bizim Çoluk ta pek şikayetçi "Yapacak, süsleyecek, fotoğrafını çekecek, beğenmeyecek bir daha çekecek, hadi tamam diyecek te yenebilecek..." şeklinde serzenişler ben de işitiyorum evet :)))
Yeşim'cim beğenmene, iştaha getirebildiğime sevindim :)) Teşekkürler :))
Esra Kevgir benim için de zevkti teşekkür ederim :)) Kebaba nispeten yakın bir şehirdesin beklerim :))
Ahhh Burçin'im Past'ım Arda'm evde fırın tütüyor ama paylaşamıyorum :(( Ben de hergün kebap yiyemem aman ah bu nikon servise de ben aferin diyemem aman kaldım dumaniçi dağlarda benim coolpixim nerelerde... Bak yaramı deştin gördün mü :))

damak tadı dedi ki...

Sevgili Burcu'cuğum,
Tokat kebabına bayıldım desem. Bizim Tokat'lı bir komşumuz vardı, onda bu kebabı yapmak için özel tenceresi mi yoksa ızgarası mı öyle bir aleti vardı.Arada yapıp bizlerede ikram ederdi.Çok nefis oluyor tadın abakmış biri olarak fikrimi beyan ediyorum..))

Ayrıca Kevgir için hazırladıklarını gördüm tebrik ederim seni canım.Anlatımın ise harikaydı,tıpkı senin gibi..))
Hediyelerini de iyi günlerde güle güle kullan..))

Sevgilerimle..

Acemi Şef dedi ki...

Nasıl iştah açıcı anlatmışsın yaa... Kuruk yağına ıyh demem ben, çöp şişte löp löp götürürüm. Tadı başka türlü çıkmaz ki!

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Burcu,
Ellerine saglik, hic denemedim Tokat kebabini ama ilk firsatda senin guzel tarifin ile denemeye calisacagim.

Hersey cok hos ellerine sagglik, sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Kusura bakmayin, alakasiz olacak ama ben blogumu duzenlemeye calisiyorum ve sizin gibi ustte resimden ve blogumun adimdan olusan bir fotografi blogumun ust kismina koymak istiyorum ama olmuyor, sectigim sablon standart, sayfa ogelerini duzenleyin kismina girip ordan da ustbilgiyi duzenle kismina giriyorum ve resim bolumune girip masaustumden resmi seciyorum ama kopyalamiyor, siz nasil yaptiniz soyler misiniz? Sabahtan beri ugrasiyorum yardimci olursaniz cok sevinirim.

Gokce Gunduz

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Harika gözüküyor tadı da nefistir bu kebabın mis gibi ızgara kokusu ohh sanki buraya kadar geldi . Kevgirde ki tariflerini de okudum ellerine sağlık canım...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Gül evet "Tokat Kebabı Ocağı" nda pişiyor, ateşe yada köze direkt değmeden pişiren bir düzeneği var. Sanırım lezzet püflerinden biri de bu pişirme tekniği ;) Kevgirdeki yazı için sözlerin çok mutlu etti beni :)) Teşekkürler, Sevgiler...
Esra doğan yatkın o zaman bu kebaba :)) O yağ patlıcanı pamuk gibi bir lezzete dönüştürüyor. Teşekkürler, Sevgiler...
Aybike teşekkür ederim :)) Evde ocağım olmadığı için ben hiç yapmadım açıkçası ama evde fırınla yapıp sonuçtan memnun olanlar da var. Sevgiler...
HayatkazanSenkepçe teşekkür ederim beğenmene sevindim ;)) Sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Gökçe merhaba
Aynen üst bilgi ekleden girip resim ekle yapmışım. Başlık ve tanım yerine kısmını işaretlemişim. Resminin boyutu seçtiğin standart şablona uymamış olabilir. Ben de mevcut şablonumu değiştirerek çözmüştüm olayı ki halen boyut sorunu var aslında ;)
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Cok tesekkur ederim Burcu Hanim. Bir de sablonu degistirip deneyeyim, umarim bu sefer olur:)

Gokce

nino dedi ki...

oooo enfes gorunuyor valla super yerim ben bunu sabah sabah :D

i n a n c dedi ki...

1997'den beri Tokat'ta oturuyoruz hala denemedim şu Tokat kebabını helal olsun bana :) ama ben şey diye duymuştum "abartılacak bir tarafı yok sıradan bi kebaba tokat kebabı demişler, kendine özgü bi özelliği yok" diye duymuştum o yüzden denemeyi düşünmemiştim.

Bir Anne dedi ki...

Yemisligim vardir kucuklugumde. Tadi damagimda durur hala. Tokat'i ziyaret etmeyeli uzun zaman oldu. Silayi rahim deriz, Burcu deriz, Kebap deriz gideriz belki:) (Bu fotografi da anneme gostermem lazim:)))

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Gökçe sonucu paylaşırsan sevinirim :))
Nihan teşekkür ederim, sabah sabah peykek yemişliğim var da Tokat kebabını şimdilik düşünemiyorum :))))
İnanç'çım kısmet olur da bir buluşma ayarlarsak yapılacaklar listesine "İnanç'a Tokat kebabı ısmarlanacak" diye de ekledim :)) Damaklar farklılık gösterebiliyor aslında. Doğu kebaplarına yatkın bir damak kıymetini anlayamayabilir. Sevgiler...
Nurgül :)) Her yorumunda kocaman gülücükler oluşuveriyor yüzümde desem... Sevgiler...

Neslihan dedi ki...

Burcu, patlıcanı çok severim, etle çok aram olmasa da eminim bu kebabı severek yerdim, bu arada dergi için hazırladıkların süper olmuş, ellerine sağlık
Sevgiler

yemekbahane dedi ki...

Burcu'cum,

Evlenince Tokatlı oldum sayılır, artık kütük tokatta...Ama daha kebap yemişliğin var mı diye sor ...yoookkk :) Ama bu resim benim önemli bir şeyler kaçırdığımın resmidir :)

Sevgiler
Müge

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Neslihan teşekkür ederim Kevgir'e takılanları beğenmene sevindim ;)) Sevgiler...
Müge e şimdi biz hemşeri miyiz o zaman :)) Sevgiler...

Eda dedi ki...

Burcu'cum, yani öyle güzel anlatmışsın ki,( evet kuyruk yağına öyle diyenlerdenim ) canımın istemesi bir yana nasıl ağzım sulandı anlatamam.. :)
Sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Eda'cım teşekkürler, umarım yeriz bir gün beraberce ;)) Sevgiler...

banu gökşin dedi ki...

ellerinize sağlık nefis bir tarif.
sevgiler..

Adsız dedi ki...

istanbulda iyi tokat kebabı yiyebileceğim bir yer var mı acaba

Adsız dedi ki...

ya arkadaşlar ben istanbuldan tokat'a kebap yemek için bir günlüğüne gidip geliyorumi siz orada tadına bakmadım diyorsunuz.

Adsız dedi ki...

ya arkadaşlar ben istanbuldan tokat'a kebap yemek için bir günlüğüne gidip geliyorumi siz orada tadına bakmadım diyorsunuz.

maydonoz dedi ki...

şahsen Tokatlıyım ve her yaz ailece Tokata gitmek bana işkence gibi gelir(pek yaşıtım rkadasım yokda). Tokat kebabı,alabalık tesisleri ve minik kuzenim sedam olmasa ne yaparımoralarda bilmiyorum. canım sıkıldıkca kuzenleri toplar niksar ilçesinde ayvaz parkına gider o muhteşem kebabdan yeriz. yalnız benim hala çözemedigim bişey var. parlıcanın ve domatesin en lezzetli yeri o kızarmıs koyulaşmıs kabukları gelir gibi geliyor bana:) ama ben ve babamdan baska yiyeninide görmedim su ana kadar:)
ayrıca Tokat kebabı yavuk etinden yapılıncada çok lezzetli oluyor. babam ayda en az iki kere yapar ordan biliyorum memleket özlemi gideriyormuş:))

Volkan dedi ki...

Efendim benim eşim Tokat'lı ve ben 3 sene kadar önce bu lezzetle tanıştım. Ve şu anda müptelası olmuş durumdaayım ki, en sonunda ramazan bayramında Tokat'tan bir Tokat Kebabı ocağı aldım ve istanbul'a getirdim. Ve hatta bu akşam da Tokat Kebabı yapacağım kısmetse...
Kuyruk yağı konusunda kaygısı olanlara kesinlikle telaş etmeyin derim. Bu et ve patlıcan kuyruk yağının da bulunduğu şişler ocağa askı şeklinde asılarak piştiği için kuyruk yağı et ve sebzelerin üzerinde çok kalmıyor. Dibine akıyor. O yüzden patlıcan da et de öyle sanıldığı gibi çok yaplı olmuyor. Ve tabi ki istemeyen kuyuk yağını yemez ve ayıklayabilir. Onun asıl etkisi pişerken etlerin kurumaması ve biraz yağlanmasını sağlamaktır.
Yediğim en güzel kebaplardan birisidir. İşin ilginci yediğim her kebaba acı basmaktan zevk alan ben bu acısız ve acının yakışmadığı kebaba bayılıyorum...