07 Kasım 2007

Baklava

Kafada tilki ciheti taşımayan kırka yakın fikir dolaşmaktadır...
Doğalgaz bağlanacak ta görebilecek miyim acaba?
Salon masasındaki koca çiziğin telafisi mümkün müdür?
Bu ocak niye gaz kokusu yayar ki?
O tek koltuk oraya olmadı ki.
Mermerit kesilirken oluşan toz bulutu gerçek miydi halüsinasyon muydu?
Halüsinasyonsa duvardan fırçayla süpürdüğüm toz kümesi ve dolap içlerindeki bilumum mutfak eşyasına bu toz nereden geldi?
Kalorifer peteği üstünde kurutulamayan çamaşırlar 1000 devir kurutmalı yıkamanın ardından kaç günde kurur?
Bin devir kurutmada çamaşır makinem uçar mı?
Piknik tüpü çekirdek bir aileyi kaç çeşit yemekle doyurabilir ki.
Vestiyersiz kaç ay ayakkabılar gardrop altı rafta kalabilir?
Kahvaltının ardından çorbadan başlansa öğle yemeğine üç çeşit yetiştirmek için soğan ne kadar kavrulmalıdır?
İlaç ödeme tebliğini nereye koydumdu ben?
Şu fırını kurmaya servis dediği günün ertesi gününde geldi ise, ocağın gazını ayarlamak için kaç saatte gelir.
A bankasının ekspertizi X rakamını verdi ise, B bankasının eder tuttuğu Y rakamı işimizi görür mü?
Kunter karanlıkta kreşten çıkmaya ne zaman alışır acaba?
Oldu o koltuk oraya ya.
Bu çocuğun eşref saati hiç mi gelmeyecek?
Yeni alınan wc kağıdı asıcı niye düşüp durur ki.
Haftada dört gün patlıcan yemeye metabolizmam ne der acaba?
A benim bir blogum vardı demiiiiiiii???
Evet evet bir blogum var benim :)))
Kırk satır mı kırk katır mı, tilki mi kırk olan, kırkım çıkınca Samsun'umda herşey düzene girmiş olur mu?
Yakınlarda internet kafe var mıııııı???????
Hiyuhuhu kırk kat baklavamı da açmışım ki çıkayım ben huzura :))
Hamuru:
2 Yumurta
3/4 Su bardağı yoğurt
3/4 Su bardağı sıvıyağ
1 Yemek kaşığı sirke
1/2 Paket kabartma tozu
Yumuşak kıvam alabildiği kadar un
Oluşan hamur kırk küçük parçaya ayrılıp. Bu küçük parçalar teker teker bol mısır nişastası katkısıyla çay tabağı büyüklüğünde açılır. Açılan bu mini hamurlar onlu gruplar halinde istiflenir.
Sonra oluşan dört tane hamur grubu merdane yardımı ile tepsi büyüklüğünde üstüste açılır. Hafif yağlanmış nispeten küçük sayıolabilecek fırın tepsisine aralarına ince ceviz serpiştirilerek dizilir. Kesilir. 150 Gr kadar margarin ve tereyağ karışımı tavada eritilip dökülür. 160/170 derecede üstü narrr gibi kızarana kadar pişirilir
Şerbeti:
3,5 Su bardağı Şeker
3,5 Su bardağı su
Kaynayınca yarım limon suyu eklenir
Baklava ve şerbet her ikisi de soğukken dökülür.

16 yorum:

PASTARDA dedi ki...

Anam anam aannnmmmmmm
Kimleri görüyorum onlinendan !!

Bacım bırak kırkı kırkbiri , sen bunda derbedenin arasında baklavada açtıktan sonra Samsunun tozunu attırırsın , başka da birşey demiyorum :)

Yeni düzen kurmak kolay değildir ama sen en kolay yolunu bulmuşsundur kesincek !!!

Kolaylıklar senin olsun Burcum bağkurum ; öptüm hele seni !

yaren dedi ki...

Baklava cok harika görünüyor.Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Arkadaşım dönmüş benim... Hem de onca karışıklığın ortasında baklava tarifi ile...Hemen her gün bakıyorum döndün mü diye...Demekki biraz olsun düzene girdin.Kolaylıklar diliyorum, seni ve Kunter'i öpüyorum.Deniz..

nino dedi ki...

offfffffffff super olmuis bayramdan beri ozlemisiz :D

Damak Tadı dedi ki...

Burcu'cuğum,
Samsun'a ve yeni evine alışabildin mi?Bu arada hayırlı olsun,umarım sizin için iyi olur tatlım..
Baklavan superrrrrrrrr olmuş,ellerine sağlık..
Kolaylıklar diliyorum Burcu'cuğum ve kocaman öpüyorum seni..

Sevgilerle

Murat SANCAK dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım.

SelServis dedi ki...

Amanın vallahi okuyunca bana afakanlar bastı kolaylıklar gelsin Burçincim sana. Yeni eve yerleşme helede kış kış pek zora benziyor.
Baklavada süper.
Sevgiler..

fidaneli dedi ki...

oyy kımler gelmıss kımler... baklavada baklava olmus hanı..ellerıne sağlık.. haa bu arada bırak koltuk orda kalsın guzel olmus:))

sevgıler
fıdan

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Burçin'im Past'ım Arda'm sağolasın toz attırma babında aldım ben gazı Allah razı ossun :)) Ha bu arada Bağkur tarih oldu bacım "Burcu'm Sgk'm" filan oluyo artıkın ;) Öptüm seni :))
Teşekkür ederim Yaren .))
Deniz teşekkür ederim :)) Ben de özledim buraları hatta bir de oraları ;) Sevgiler...
Nihan'cım teşekkür ederim bayram bizde karambole geldiğinden yapıverdim telafisini ;)) Sevgiler...
Gül teşekkür ederim, Alıştım Samsun'a (... mı acaba??:)) Sevgiler...
Murat Canım benim gel de afiyetler olsun sana da :)) Hatta bak bir de ablan kurrban olsun sana :))
Selda'cım teşekkür ederim, zor bu işler hakkaten ya...
:))) Demi oldu o koltuk oraya olllduu Fidan'cım:))

ceyt dedi ki...

canımmm hoş geldin.seni gördüğüme çok sevindim.özlemişiz uzaklara gittin bacımm.tokat nire samsun nire.herkeste samsuna gidiyo.orda ne var acep, bizdemi gelsek:)şaka bi yana, yeni evin yeni memleketin hayırlı olsun canım.
baklavanda esaslı görünüyor.ellerine sağlık bi tanem.
çok çok öpüyorum seni.
sevgiler

Acemi Şef dedi ki...

Yok yok deli işi bu. Asla kalkışamam ben bu işe. Bir de o kadar kalem zorlukların içinde mi yaptın? Yılın bloguna aday göstereceğim, elinde muffin tutan oscar heykelciği vereceğim sana. Dur bakalım benim listede neler olacak, değil baklava bir kuru kek yapacak malzeme bulabilecek miyim oralarda. Yat kalk Samsun'u öp sen :))))

Pastanı Seç dedi ki...

Ellerine sağlık güzel görünüyorlar.Olsada yesek

sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ceyt merhaba işte tam Tokhat'lı oldum derken şimdi Samsun'lu olduk denizleri doldurduk ... :P Beklerim yolun düşerse ;))
Ay Esra ne güldüm bilsen :)) Ay istiyorum ben o heykelciği :)) Öptüm Samsun'u da seni de :))))
Pastanı seç teşekkür ederim sevgiler :))

Bir Anne dedi ki...

Buna donusum muhtesen oldu sozu iyi gider:) Baklava nefis gorunuyor.
Selamlar Burcu, eh artik bir blogun oldugunu hatirladigina gore, biz de derin bir ohhh cekebiliriz.
Saka bir yana, yerlesmek ne kadar zaman aliyor degil mi? Ben 2 kusur aydir hala ayni sureci yasamaktayim, gozunu korkutmus gibi olmayayim da:)
Bir de gitmistir o koltuk oraya, gitmistir, dert etme sen.
Sevgiler

cafe gusto dedi ki...

Samsun'da hayat nasıl gidiyor diye bakmak istedim.Tüm bunlar beni bile korkuttu.Umarım herşey hallolmuştur.sevgiler..

Selen dedi ki...

Tatlı telaşelerin de senin gibi çok şeker :)
Hoş geldin Burcucum. Sağolsun internet kafeler, yoksa sensizliğe daha uzun katlanmak zorunda kalacaktık. Sesini de duydum iyi olduğunu öğrendim ya yeter..
Öpüyorum (mesajımı aldın o gün değil mi?)