12 Kasım 2007

Nar Reçeli&Ayva Marmelatı


Sona kalan kış hazırlıklarım sonbahar meyveleri ile tadlandı. Ayva marmelatı kayınvalidemin tarifi ve kendisi hazırladı. Resimdeki karanfil taneciği dekoratif kaygılarla o anda ekleniverdi. Marmelata rengini veren asıl ayva çekirdekleri...
Nar reçeli ise Dr.Oetker'den ;))
Ayva Marmelatı : 2 Kg ayva soyulup rendelenir, çekirdekleri de eklenir. Rende ayva hacmi kadar şeker ilavesi ve 1 çay bardağı su ilavesi ile düdüklü tencerede kaynadıktan sonra 10 dk kısık ateşte pişirilir. Hazırlanış kolaylığıyla lezzet ters orantılı ;))
Nar Reçeli: Ölçek doğaçlama gelişti. 4 Su bardağı ayıklanmış nar tanesi ve 1/4 çay bardağı su tencereye alınır. Başka bir kapta 2,5 su bardağı şeker(-den 2 yemek kaşığı eksik şeker) ve 1/2 paket Dr.Oetker Reçelyap karıştırılır. Tenceredeki nara eklenerek yüksek ateşte karıştırılarak pişirilir. Yanlardan kaynamaya başladığında 2 dk daha kaynatılır. Ayırdığımız 2 yemek kaşığı şeker eklenerek 3 dk daha yüksek ateşte kaynatılır. Ocaktan alınıp 5/10 dakika arada karıştırılır. Cam kavanozlara alınıp kavanoz ters çevirilir. Meyvelerin homojen dağılımı için yarım saat ara ile kavanozlar ters çevirilerek soğutulur.
Afiyet, bal, şeker, reçel olsun :)))

19 yorum:

gülriz dedi ki...

Burcuuuuuuuuuuuuum, çok özlemiştim seni, ne çok sevindim dönüşüne. Reçeller, marmelatlar, hele hele baklava her zamanki gibi bir harika; ama sen daha harikasın :)) Kocaman öpüyorum senin ve Kunter'in güzel yanaklarından. Sevgiler...

zerrin - misss dedi ki...

Burcuu, ne güzel reçeller onlar öyle. Reçel sevmesemde şimdi senin o ayva reçelini ekmeğimin üstüne koyup lööp diye yiyesim geldi.. :))
Kayınvalideninde, dr otkerinde ellerine sağlık.. :))

sıcacık sevgiler canım benim

Acemi Şef dedi ki...

Bana nedense bahar kahvaltılarını anımsattı bu görüntü. İçim açıldı...

fidaneli dedi ki...

burcu cnm masallahh...kayınvalıdene ve sana.. gelın kaynana kım tutar sızı;)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Nasıl özlemiştim bu esprili yazılarını. Alttaki baklava yazına da yorum bırakmaya çalışmıştım ama google reklamlarının azizliği dolayısıyla sayfa kilitlenmişti sürekli sinir olmuştum.
Oh sonunda yazabildin. Aramıza hoşgeldin Burcu'cuğum. Özlemiştik yazılarını. Ayva marmelatına da bayılırım. Bak aklıma getirdin yapmak lazım.

nino dedi ki...

canim ellerine saglik ne guzeller

anne ve cocuk dedi ki...

tam da ayva marmelatı yapmayı düşünürken tarif çok iyi geldi...eline sağlık...şu şeker oranını tam anlayamadım...

yaren dedi ki...

Cok güzel görünüyor receller.Birde icine hic tarcin katmasini denedinmi,cok lezzetli oluoyr.Tabi tacini sevene lezzetli gelir.Ellerine saglik.

damla'nın annesi dedi ki...

Burcum bu ne enerji yaa,yeni bir şehre taşın evi yerleştir baklava aç üstünede reçel yap!Samsun hemen yaramaya başlamış;)Bir an önce msn ye de geri dönde neoldu nebitti öğrenelim!

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

nar reçeli mutlaka denemek istiyorum çok da güzel görünüyorlar
ellerine sağlık

PASTARDA dedi ki...

Ordan buraya gelirmi bu marmelatlar ???? Arsız mıyım neyim :)

Bacım burcum yavaş yavaş aramıza geri dönmene en çoookk ben seviniyorummmmm :) Anladın sen onu !

Tabakta Lezzetler... dedi ki...

Nefis bunlar ellerine sağlık. Canım
sevgiler...

Nalan Kaplan dedi ki...

Çok severim ayva marmelatını,ama nar reçelini hiç duymamıştım ilginç geldi,ellerine sağlık canım!

Feyhan Sönmez dedi ki...

Ayva marmelatına bayılırım. Rengi çok güzel. Sevgiler..

yusufun annesi dedi ki...

mmmmmh Burcu bunlar ne kadar nefis reçeller arkadaşım.Bu arada hayırlı uğurlu olsun inşallah yeni evin, görev yerin:)Kunterciğimi ve seni yanaklarınızdan öpüyorum.Yaşasın bu yaz Samsun hayranı olan ben, seni ve Cafe Gusto Serpilciğimi ziyaret edebileceğim.Kocaman kocaman sevgiler....

ceyt dedi ki...

ellerine sağlık canım reçeller süper görünüyor.nar reçelini hiç duymamıştım yemedimde.nasıl olduğunu merak ettim.bendemi yapsam acaba
sevgiler

Selen dedi ki...

Soğuk ve karanlık kışın gelişini hatırlatsa da bu tatlılardan vazgeçmek mümkün değil. Bir geldin pir geldin Burcucuğum. Ellerine sağlık..

Eda dedi ki...

Burcu'cuğum
Ne de güzel, rengarenk olmuşlar. Umarım bu güzel renkler sevgili oğlakdaşımın ruh halini yansıtıyordur. Umarım her şey yolundadır
Sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Çok çok sevgiler herkese
yorumlarınız için teşekkür ederim :))