27 Aralık 2007

Baklava Börek

Evcilik Lezzetlerin annesinden nefis mi nefis, pratik mi pratik bir börek tarifi :))
Aslında miktar ve reçetesi öyle uzun uzadıya değil. Patates, soğan ve sucuk parçacıklarıyla hazırlanmış börek harcı, hazır baklava hamuru yapraklarından kısa kenara serilip sarılıyor. Bir fırın tepsisine dizilip üstüne eritilmiş tereyağı gezdiriliyor. Susam, çörekotu serpiştirilip fırınlanıyor. Üstü kızarana kadar pişirilip afiyetle yeniyor. Öyle ki bayram ikramında baklavadan daha çok rağbet görüp kısa sürede tükeniyor :))
Benim tuzlum biraz zayıftır. İstikamette tuzlu varsa hep en kestirm yola saparım. Bu anlamda bu baklavalık hamur yaprakları, mutfağımda milföyün tahtına adaylar ;))

14 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
börek nefis görünüyor.yufka ince olunca kıyır kıyır olmuştur.ellerine sağlık cnm
sevgilerimle

Dilekk dedi ki...

çok pratik ve bi okadarda lezzetli olduğundan eminim elinize sağlık,deneyeceğim..

Pembeli'nin Mutfağı dedi ki...

Baklava yufkasından börek! Nefiss olmuştur eminim, o yanındaki kırmızı biber turşusu muu, bayılırımmmmmmmmm..

banu gökşin dedi ki...

canım ellerine sağlık. eminim cok lezzetlidir mutlaka deniyeceğim.

bayramda samsuna ablama ziyarete gittim. samsuna selamlar. sevgilerimle..

Hamde:)) dedi ki...

A baklava böreeek:)) Ben yedim evet evet bende tüketenlerden ve tadı damağında kalanlardanım:))
Ellerine sağlık Gülşen Teyze'cim..

pastacirapunsel dedi ki...

Hem pratik, hem lezzetli:))
Ellerinize sağlık,
Sevgiler..

PASTARDA dedi ki...

Kıssadan kestirişine
Ananın emeğine
Baklavalı böreğin
Sucuklu patateslisine
Gurbaneeeğğ gurbannneeeeeeeğğğ

nino dedi ki...

oyyyyy cok guzellllllllllllll

ayselce dedi ki...

Ellerine Saglik.

Malesef Böregi seven biriyim, iste her gün Börek olmuyor :)))

Sizlere Afiyet olsun...

Sevgilerimle Aysel

Adsız dedi ki...

Canımmm efcilik lezzetlerimmm,

anneciğinin ellerine sağlık.

Yanındaki turşuyuda o börekleride yerim :)

Seni sımmsıkı kucaklıyorum...

sevgiler
www.misssgibi.com

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

börekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk turşuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu bende istiyorum kaldıysaaaa:)))) ellerine sağlık canikomm nefis görünüyor..sevgilerimle

Ball kabak dedi ki...

Çoook güzelmiş ama bu börek..ımmmmm Ellerine sağlık

funda dedi ki...

burcu hanım merhaba

samsunumuza hoş geldiniz :) ben dün merkete gidip sırf bu böreği yapmak için baklavalık hamur aldım.. Haftasonu yapmak istiyorum fakat anlamadığım yufkanın bütünümü kullanılacak tarifte yoksa ortadan kesilip mi? kusuruma bakmayın..

sevgilerimle
funda

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Funda merhaba :)) Hoşbuldum :))
Baklava börek; baklavalık hamur yaprağının kısa kenarınına harç koyulup sarılıyor, fırınlama sonrası istediğin ebatta kesiliyordu. Ama tabi dilersen fırın tepsinin ebatına göre farklı şekillerde kesip te sarabilirsin ;) Umarım yanıtlamak için geç kalmamışımdır...
Sevgiler, her zaman beklerim :))