05 Haziran 2008

Tarçın Hayvancıklar



Kelebek Bisküvide kullandığım hayvancık kalıplar ailesinin diğer fertleri... Bu kez mis tereyağ ve tarçın kokulu bisküvilerle vizyona girdiler ;)) Evde durmak istemediler, hemen Kunter'in kreşine gittiler :))

Malzemeler: 125 gr Tereyağ (yumuşamış) 1+1/4 Su bardağı Pudra şekeri 1 Yumurta 1 Yemek kaşığı tarçın suyu (1 tatlı kaşığı tarçın da kullanılabilir) 2 Tepeleme yemek kaşığı nişasta 3 Su bardağı un (kulak memesi kıvamına gelmesi için 1 su bardağı daha ilave edilebilir)

Hazırlanışı:Tereyağ ve pudra şekeri mikserle krema kıvamına gelene dek karıştırılır. Yumurta eklenir karışana kadar karıştırılır. Tarçın suyu eklenir yine karışana kadar karıştırılır. Nişasta ve un da eklenerek elle yoğurulur. Yarım saat buzdolabında bekletildikten sonra unlanmış zeminde açılıp kalıplarla şekillendirilir. 175 Derece fırında 10 dakika kadar pişirilir.

Formüldeki tarçın suyu Aydın'dan geldi. Bir sonraki yapışımda daha yoğun tarçın lezzeti için 2 yemek kaşığı kullanmayı düşünüyorum. Bisküvilere kattığı doğal renge bayıldım. Teşekkürler Yonca :))

14 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

canumun içi, ne güzel olmuş o hayvancıklar... Tarçın suyunu ilk kez duydum.. Merak ettim doğrusu ...

Ellerine sağlık

www.misssgibi.com

nino dedi ki...

ay bayildim bunlara bennnnnnnnnnnnnnn kucukken annemin aldigi biskuvileri animsatti bana bende isteremmmmmmmmmmmmmm ;D

Feyza Fidan dedi ki...

Burcummm, tarçın suyunu çok merak ettim bende, kimbilir nasıl enfes kokuyordur vede tadıyordur..İlk çarşı-pazar olayına girdiğimde fellik fellik ararım artık ben..

Kurabiyeler müthiş olmuş,ellerin dert görmesin güzel bacım,
Öpüyorum seni..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Burcu'cum ellerine sağlık, çocuklar bayılmıştır figürlere :) Tarçın suyunu ben de ilk defa duydum ve çok merak ettim, araştırmak lazım..

Melek* dedi ki...

ay çok güzel çıkmış kalıpları nerden buldun nasıl bir kalıp merak ettim ellerine sağlık

PASTARDA dedi ki...

tamda 5 kahvesinin yanına ne lüplesem die düşünürken , burnuma tarçın tarçın koktu ahanda bu sevimli kurbişler..İş çıkışı kap gel bacım

pastacirapunsel dedi ki...

Burcu'cuğummm,

Enfes bir fikir, enfesss kurabiyeler:))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öptüümmm.....

sarımutfak dedi ki...

tarçın suyu nedir hiç duymadım ama tarçını severim.
kurabişler çok şekerler ellerine sağlık cnm

SOFRAM dedi ki...

Canım ne şirin kuabyecikler bunlar böyle, ellerinize sağlık, ufaklıklara afiyetler olmuş, zevkle yemişlerdir.Tarçın suyunu ben de merak ettim, hazır mı satılıyor yoksa siz evde mi hazırlıyorsunuz?
Canım sevgilerimle, hayırlı cumalar...

Ayse Pamuk dedi ki...

Hayatım ben hepisini yerim onların çok şeker olmuşlar ellerine sağlık

Cafe Gusto dedi ki...

Burcum bu tarçın suyu nasıl bişey olurki.Duymamıştım ama eminim lezzeti süperdir.Ama farketmez Suyu,tozu,çubuğu hepside çok güzel.Kunter beyime afiyet şeker olsun...sevgiler...

Eda dedi ki...

Tam tarçın suyu ne ola ki diyecekken açıklamanı gördüm :) Ne de sevilmişlerdir Kunter in kreşinde kapış gitmiştir :) Ellerine sağlık
Sevgiler..

zarpandit_gokche dedi ki...

bir projemiz var e-dergi..
blogumda anket actım tıklarsan sevinirim:)

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık.Rica etsem kalıpların resmini ekliyebilir misiniz.ÇOK beğendim ve almak istiyorum.İnşallah Ankarada bulabilirim...tşk ederim
oya