30 Temmuz 2008

Evcilik'in Günü

 Sgk'mın şen eczacıları Evcilik'in günündelerdi bugün :)) Neşeleri çiçek sarıya, durulukları bembeyaza, zerafetleri incilere döküldü :))

Amasya'nın çöreğine, Samsun'un Pidesi'ne katık oldu Tavuk Salata, Zeytinyağlı Biber Dolma,


Çatlak Kurabiye tarifini denediklerini deneme müptelası olduğum Burçin'den aldım :)) Bardak ölçeğine çekilmiş şekliyle tarifi :
Malzemeler:
125 gr Yumuşamış Tereyağ
1+3/4 Su bardağı esmer şeker
1 Paket vanilya
2 Yumurta
60 gr benmari eritilmiş oda ısısında bitter çikolata
Yarım su bardağından bir parmak az süt
3,5 Su bardağı un
2 Tepeleme yemek kaşığı kakao
1 Paket kabartma tozu
1 Su bardağı ince ceviz
Pudra şekeri
Hazırlanışı: Tereyağ toz şeker ve vanilya mikserle krema kıvamına gelene dek çırpılır. Yumurtalar teker teker eklenerek karışana kadar karıştırılır. Eritilmiş bitter çikolata ve süt te eklenerek yine karışana kadar karıştırılır. Elenerek hazırlanmış toz karışım eklenerek metal kaşıkla karıştırılır. Hazırlanan hamur 3-4 saat kadar buzdolabında bekletildikten sonra tatlı kaşığı ölçüsünde elde yuvarlanarak pudra şekerine bulanır. Bulama işlemi iki kez yapılırsa daha belirgin çatlaklar elde etmek mümkün ;) 180 Derece ısıtılmış fırında 10/15 dakika kadar pişirilir. Tel ızgara üstünde soğutulur.
Çatlakk patlakk yussyuvarlak kurabiyelerimiz kuru endamına rağmen kek yumuşaklığında, çikolata-ceviz lezzetinde afiyetle yenir :))

Tavuk Salata:
Haşlanmış didilmiş (başka kelime çıkmadı hazneden:)) tavuk eti ve ince kıyılmış marul yoğurt mayonez karışımıyla harmanlanarak hazırlanıyor. Cevizle pek bir sevişen karışım taneleriyle süsleniyor :))

20 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

:))
Evcilikim,
Bu sabah iki tane çok sevdiğim blogcu dostumda, önce Gülriz'de sonra sende birbirinden bağımsız iki deneme görmek, mutfağımdan ayrı, özlem dolu günler yaşadığım şu zaman diliminde beni nasıl mutlu ettti anlatamam.

Kurabiyeler pek şık, pek lezzetli duruyor, her zaman ki gibi...

ayşegül tiryaki dedi ki...

burcucuğum ,dün muhteşem bir günü senin o tartışılmaz zerafetin ve inceliğinin yansıdığı muhabbet dolu sofrada sevgili dostlarımızla buluşturduğun için çok teşekkür ediyorum,çok zamandır müptelası olduğum bloğuna ilk yorumum,limonlu kek ,salata ve kurabiyen bir lezzet harikasıydı hepsini de ilk fırsatta deneyeceğim mutlaka,kucakdolusu sevgiler canım içi-dışı güzel arkadaşım benim:)

AYŞE DURU dedi ki...

Burcumm
bizi de çağırrrrrrrrrrrr
hepisinden yemek istiyorummmmmmmmmmm.Ellerin dert görmesinnnnnnnnn
Kurabiyede mi gözüm kaldı, pastada mıı anlayamadımm... Kurabiyee istiyorum evet, bir demlik çaylaa....

neslihan dedi ki...

seninle çalışan eczacıları çok kıskanıyorum arkadaşım ve seni çok arıyorum.tokat'da olsan biz de bi gün yapardık senle, 2 kişilik eczacılar günü:) bu arada masa örtün de çok şık,el işi mi?
kurabiyeni de ilk fırsatta denicem.afiyet şeker olsun.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Burcu, ellerine sağlık, her şey özenle hazırlanmış ve nefis görünüyor.. Çatlak kurabiyeyi çok merak ettim :)

handeazap dedi ki...

ımmm menü süper orada olmak vardı
ellerine sağlık

derya dedi ki...

Canım hepsi birbirinden leziz ve şık tarifler kurabiye enfes ellerine sağlık öpüyorum,sevgiyle kal...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik Burcu'cugum,

Ne guzel seyler varmis sofrada, agzim sulandi...

Sevgiler.

pastacirapunsel dedi ki...

Ben de bu günlerde olmak, böyle enfesss şeyler yemek istiyorum amaaaa:))

Ellerine sağlık şekerim,

Sımsıcak sevgiler.....

PASTARDİA dedi ki...

TAM HAYAL ETTİĞİM GİBİ Bİ SOFRA OLMUŞ BACIM !! EMEĞİNE ZAHMETİNE BİN KERE DEĞMİŞ ! AFİYET OLMUŞ BAL OLMUŞ !

Cafe Gusto dedi ki...

Namı buralara kadar uzanan ama lezzetlerinden mahrum kaldığım bir sofra olmuş.Sadece limonlu pastanı tadabilmek şerefine nail olmuş biri olarak damakta kalan o muhteşem tad ve akılda kalan hoşsohbetinle birleşince müstesna bir gün olmuştur diyebilirim...Zerafetten söz bile etmem...sevgiler...

Ha didilmiş ha tiftilmiş başka adı yok bunun...

Feyza Fidan dedi ki...

Burcucummm bizde gün istiyoruz senden...Neler yapmışsın sen öyleee, ellerine sağlık güzel bacım,alacağın olsun :)
Öptüm seni..

birdutmasali dedi ki...

sevgili BURCU.
mesajına çk tşkrlr.

bir günde bize mi düzenlesen acaba :)) ???

ÇEŞMEden çok svglr.
NuNu

pelin'ce dedi ki...

Burcu sofra şahane,içinden kendim için hangisini seçsem şaşırdım,ama canım dolma çekti galiba,o kadar dolgunlarki tam benlik:)
Ellerine sağlık..

Damak Tadı dedi ki...

Masal gibi bir sofra olmuş Burcu'cuğum..Ellerine ve emeklerine sağlık canım..

Kurabiyelerin ise çok şıklar..))

Sevgiler..

birdilimdus dedi ki...

Burcucuğum ellerine sağlıkkkk!!! Harika bir sofra bu!Özellikle de kurabiyeler harika!!!

Sevgiler,
Evren

zerrin - misss dedi ki...

Burcummmm, neler yapmışsın kuşum böyle.. Mahvettin benii..

ellerine sağlık hayatım..

Sımmsıkı kucaklıyorum seni.

www.misssgibi.com

ALi dedi ki...

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

Mutfak Havlusu dedi ki...

gece gece çatlatan lezzetler bunlar:)
yazık bana yaa:)

hepsi nefis,harika ne diyeyim şimdi olsa da yesek desem ayrı bir suç malum yediklerime dikkat etmem lazım,en güzeli şunu diyorum uamrım birgün gönül rahatlığıyla hepsinden güzelce tadılır:)

Eda dedi ki...

offf off o ne lezzetler öyle..ben de gelmek istiyorummmm senin günlerine :)
Sevgiler