26 Nisan 2009

Çilekli Pasta

Tezgahlara çilekler düşmüşken, eh yeri de gelmişken bir çilekli pasta yapmak şart ve de zevk oldu :) Pandispanya olarak Emel Başdoğan menşeili sade pandispanya tarifini kullandım. Ara katta Çilekli Cremole, üst kaplamalarda ise kremşanti var. Pandispanya katlarını sütle ıslattığım pastanın, yan çeperleri hindistan cevizi ile tamamlanırken, üst süslemesinde devasa çileklerden yararlandım. Tezgahlara hani mini mini bal gibi tatlı çilekler düştüğünde, yine yeniden bu lezzetli pastadan yapacağım ;))

Pandispanya:
4 Yumurta
1 Su bardağı Toz Şeker
1 Su bardağı Un
1/2 Su bardağı Nişasta
1 Paket vanilya
1/2 çay kaşığı Limon suyu
1/2 Çay bardağı Sıcak Su
Hazırlanışı: Yumurta ak ve sarıları ayrılır. Cam kapta yumurta akları köpürmeye başladığında limon suyu ve şekerin yarısı eklenerek sertleşene dek mikserle çırpılır. Yumurta sarıları kalan şeker ile mayonez kıvamına gelene dek çırpılır sıcak su da eklenerek tekrar çırpılır. İki kez elenmiş toz karışım eklenerek yumurta aklarının bulunduğu kapta tahta kaşık yardımıyla kenardan içeri doğru karıştırmak suretiyle yumurta aklarının sönmemesine dikkat edilerek karıştırılır. 180 derece ısıtılmış fırında 35/40 dakika kadar pişirilir.
Aiyet olsun :))

19 yorum:

yeşim dedi ki...

inanılmaz lezzetli görünüyor. yapıştım ekranaaa

ellerine sağlık
sevgiler

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Her yer çilek dolu, devamlı çilek alasım geliyor. Pasta harika olmuş. Ellerine sağlık.

sevimin sayfasi dedi ki...

pasta harika görünüyor, azimin suyunu toparlayip kaciyorum
ellerine saglik

NarincE dedi ki...

Çok başarılı çalışılmış bir pasta. Hünerli ellerden çıktığı nasıl da belli. Ellerinize sağlık. Yeni hafta da pastanız kadar tatlı geçer umarım.

nino dedi ki...

offffffffffffff sadece offfffffff hem cilek hemde kremali bir pasta muhtesem :) ne kadar ozlemisim seni ya ne kadar uzun zaman oldu gorusmeyeli bloglar araciligiyla bile olsa :) opucukler

Acemi Şef dedi ki...

Allahtan pasta yedim bugün de ağzımın suları o kadar akmadı :) Eline sağlık canım, tam yaz pastası.

zerrin - misss dedi ki...

Canım Efciliğim, harika bir pasta bu.. Çilekle neşelenmiş bir pasta bu :)

ellerine sağlık. Şu yana hindistan cevizi yapıştırma işinde öyle beceriksizim ki bir yöntemi var benmi bilmiyorum? benim yanlar dışında her yer hindistan cevizi oluyor :)

öperim yanaklarından

derya dedi ki...

Canımmm harika bir pasta ellerine sağlık kocaman sevgiler...

DUSBAHCESI dedi ki...

Yemeye kiyamam ben boyle pastalari:) Ellerine saglik. Hollandadan selamlar.

DİDEM dedi ki...

ÇOK ŞIK VE LEZZETLİ OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR...

Bir Anne dedi ki...

Uf, nefis olmus...:))

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Burcu'cuğum,

Nefis bir pasta olmuş. Beyazla kırmızının uyumu ne müthiş değil mi? Hele bir de böyle güzel süslenince dayanabilmek mümkün değil.

Ellerine sağlık canım.

Sevgilerimle,

SOFRAM dedi ki...

Canım pasta süper olmuş, tam zamanı şimdi bol çilekli pastalar yapmanın, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...

birdilimdus dedi ki...

Çok şık görünüyor ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Melek* dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık mutlu hafta sonları

renklipastalar dedi ki...

Bu pasta harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Blogunuzda lokumdan şeker hamuru tarifini gördüm. Hemen aldım. Denemek istiyorum kesinlikle. Ellerinize sağlık.

Ayse Pamuk dedi ki...

Çilek alerjim olmasaydı bir dilim alırdım ama ..
Görüntü enfes ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Burcum bacım, öyle bir görüntüsü varki pastanın kalk yap diyor şeytan akşam çayına :)
Ellerine sağlık olsun, öpüyorum seni.

Murat dedi ki...

Teşekkürker
Film izle