02 Eylül 2012

Ekmek Makinesinde Ekmek

 
Tariflemelerde temel olarak ekmek yapma makinenizin klavuzu ne derse onu yapsanız da, kullanılan toz ve sıvı malzemenin hacmine sağdık kalarak dilediğiniz lezzet eklemelerini yapabilirsiniz. Kendi denemelerimde yaptığım eklemeler; keten tohumu tozu, haşhaş tohumu, çekirdek içi...
Ekmeğin istenilen formda kabarması için dikkat etmeniz gereken nokta; tüm sıvı malzemeleri hamur teknesine koyduktan sonra maya hariç toz karışımı düzgünce tekneye eklemek. Mayayı en son un kümesinin üstüne döktükten sonra makinenizi çalıştırabilirsiniz.
Kimi denemelerimde teknenin köşelerinde kalan unun tam olarak hamurla özleşmeden ekmeğin piştiğini farkettim. Bunu önlemek içinse makine yoğurma yaparken kapağını açıp silikon spatulayla köşelerdeki unları hamura yedirdim.
Evet evet makineden yükselen ve tüm evi saran maya ve taze ekmek kokusu paha biçilemez :)

1 yorum:

Bir Anne dedi ki...

Burcu, bugun ihmal ettigim kendi blogumdaki bir yorumunu okurken hadi dedim bir umit, yeniden bakayim eski dosta. Aaa, ne goreyim, yeni tarihli bir tarif. Ay cok sevindim, "you are back" mi? demek bu simdi :)
Ozlemisim eski gunleri. Keske ben de back olabilsem :))
Bu arada, ekmek harika, sunum daha da harika:)